Tuesday, February 1, 2011

Radhiah...redha...

Hidup ini... sekadar jalan menuju abadi... kadang aku terleka akan nikmat dunia yang dikejar.
Bila hampir tersungkur, baru aku terjaga dari mimpi.

Setiap nafas yang mengisi rongga kehidupan... adalah anugerah Allah..
Pernahkah aku menghargai nikmat itu?

Sedarkah aku? selama aku melupakan Dia, Dia sentiasa bersama aku..
Betapa cintanya...maha Agung lagi maha Suci.

Kenapa Dia menguji aku sebegini rupa?
Apakah kerana aku insan yang alpha? kerana dia sayangkan aku... nyatanya bila jiwa aku teruji...
yang daku cari adalah Dia... tempat mengadu segala duka dan lara..

Tapi, pada siapa aku berkongsi suka dan tawa??  pernahkah mengucap kalimah syukur diatas nikmat yang di beri?

Maka Ya Allah... aku terima ujianMu dengan redha... aku hanya merancang dan berangan-angan...
sesungguhnya engkaulah pengatur yang maha sempurna lagi maha mengetahui. Seandainya ini adalah jalan cerita hidupku... yang terbaik untukku... aku Redha Ya Allah...

untuk itu...aku berterima kasih kepadamu.....

atas nikmat Iman dan Islam....
atas nikmat persaudaraan...
atas nikmat persahabatan ....
atas nikmat kesetiaan...
atas nikmat cinta...
atas segala keindahan yang pernah ku rasakan...
atas segala jatuh bangun sepanjang perjalananku...
semoga Ya Allah... kau sempurna kan lah impian saudara-saudaraku....
kau berikan mereka nikmat mengecapi hidup yg di impikan...
bersama insan yg tersayang...yg mampu membahagiakan...
dalam redha mu Ya Ilahi..ya Rabb...

No comments: