Monday, January 2, 2012

Entry pedas. Beware!

Peristiwa 1. Kerana Ego.
Memohon maaf secara umum, sedangkan kita tahu kita ada buat salah pada individu tertentu. Tapi disebabkan ego dan mungkin juga rasa malu. Sekadar ambil syarat memohon maaf. Sungguh tidak nampak keikhlasan disebalik kemaafan itu. Face your mistake and fix it bro!


Peristiwa 2. Merajuk tak bersebab.
Kalau terang jelas orang ada buat hati kita terguris, terluka, tak kira lah dari segi percakapannya atau perbuatannya sekalipun, maka adalah logik diterima akal jika kita merajuk dan berjauh hati. Tapi, yang bikin panas nya...bila takda angin takda ribut, tetiba ekau tarik muncung, palingkn muka, senyum apatah lagi jauh sekali la kan. Eh..eh.. apekehell? Biarlah kalau nak merajuk tu bersebab dik oii, ini tidak. Buat orang naik rimas je. Dah tak pasal-pasal orang tu dapat dosa duk assume apeke sebab la muncung ekau panjang sedepa tidak semeta-meta. sedeyhh.

Peristiwa 3: Kedekut taik idung masin.
Hemmm..malas nak komen panjang-panjang, sape yang terasa tu..haa hamik kau! hahaha...
Hidup ni kalau tak reti nak memberi,  jangan harap la nak hidup senang. Tak berkat pun kesenangan tu kalau jiran sebelah dalam kesusahan/kelaparan sedang engkau tidur dalam kekenyangan. Fikir-fikirkan lah. Cuba lah belajar menghargai benda-benda kecik yang orang buat untuk kita kalau ekau tu RETI BERSYUKUR.

Adios~ zaaasss.

No comments: